top of page
Search

סיפורו של אדריכל ואמן זכוכית

Updated: Sep 16, 2018


לרן בלאו שני תארים אקדמאים באדריכלות ותכנון ערים בעל משרד עצמאי. הכרות גורלית עם הוויטרז, הביאה אותו לפיתוח אומנות עכשווית ומודרנית המדגישה ומשמרת את הקסם הטמון במרקם וצבעוניות הזכוכית לפני שנים, דודתו האהובה של רן בלאו, אומנית רב תחומית שבין היתר עסקה בוויטראז' חלתה בסרטן. מכורח הנסיבות, אחריות הסיעוד והטיפול בדודתו הוטל על כתפיו. לאחר מותה, רן שהמשיך לטפל בעיזבונה, גילה אוסף עצום של זכוכיות, אוצר בלום של שקיפות ואטימות, ססגוניות וצבעוניות עשירה. רן הוקסם. את אומנות הוויטראז' המסורתית אותה למד בזכות אוסף הזכוכיות שנפל לידיו, הוא פיתח לכיוונים חדשים והעניק להם פרשנויות

עדכניות ומודרניות. הירושה המקרית לכאורה, הפכה לתשוקה חדשה.


היום, עבודתו היא תוצר של טכניקה ייחודית. החיבור בין הזכוכיות נעשה באמצעות הדבקה. חיתוך המתכת - ברזל או אלומיניום, נעשים במפעלים לחיתוך לייזר. הקשר היחיד שנשאר בין טכניקות היצירה היום למסורת הויטראז דאז, מתבטא באסתטיקה המייחדת את החומר היפהפה הזה. מעבר לפיתוח טכנולוגית עשייה עכשווית, רן בלאו הוסיף שני חומרי גלם אותם לא ניתן למצוא בוויטראז' המסורתי. תאורת לדים ומראות, שיחד מעניקים לעבודות עניין רב, ממקסמים את המראה של הזכוכית ומהווים גורם מפתיע כאשר המתבונן משתקף במראות והופך לחלק מיצירת האומנות. את ההשראה ליצירותיו המקוריות, שואב רן בלאו מתחומים ועולמות שונים, כולם קשורים לויזואליה, חומרים, מרקמים, צבעוניות והמון אומנות, עתיקה ובת זמננו.

רן, יוצר ללא הפסקה, את רעיונותיו הוא מיישם מידית. לעיתים היישום המתחיל כסקיצה נשאר בשלב השרטוט, יש והוא מתקדם לדגם מוקטן, מיוצר כאב טיפוס או לכדי מוצר מוגמר. מגוון יצירותיו שבחלקן מוצגות בסטודיו שלו - FAY DESIGN STUDIO , הממוקם בטרמינל ירושלים בשכונת קרית יובל, ברחוב אהרונוביץ 33 , מכיל שפע של דוגמאות, גדלים וסגנונות היכולים

להתאים לכל גודל, סגנון או אופי של חלל.


קולקציית גופי התאורה האקלקטית היא בהחלט פריט עיצובי לחלל שמתכתב עם מספר סגנונות עיצוביים. קיימת גם אפשרות לפתח גופים שהם Tailor Made אשר מרחיבים את מנעד הגוונים של הזכוכית. על קהל לקוחותיו נמנים אדריכלים, מעצבים ולקוחות פרטיים היודעים להעריך יצירות עיצוב אומנותיות.


לסכום הראיון רן בלאו מעיד על עצמו: "אני גם אדריכל וגם מעצב, שני התחומים משלימים אחד את השני. האדריכלות נותנת לי זווית ראיה מיוחדת המפרה את עולם עיצוב המוצר. מכלול עיסוקי יוצר שילוב מיוחד, ואני כאילו אוחז בידי מצלמה גדולה ומשחק עם העדשה. לעיתים אני במצב של צמצום וקירוב המבט בבורג המוצר, ולעיתים אני במצב של הרחבת והרחקת המבט בתכנון שכונה חדשה".


23 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page